Gearriveerd in Bloemfontein - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Irma Baarda - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Bloemfontein - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Irma Baarda - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Bloemfontein

Blijf op de hoogte en volg Irma

14 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Inmiddels zijn we al weer zo’n 3 dagen hier in Bloemfontein, en zijn we echt van hot naar her gesleept. Woendag om 11 uur (10 uur in Nederland) werden we (Keije, Johnny, Sanne en ik) van het vliegveld in Bloemfontein opgehaald door Danny, de man die, samen met vier anderen, alles voor de internationale studenten regelt. Eva, Michelle en Ingeborg vlogen vanaf hier later, wat niet verkeerd uitkwam omdat één van Michelles koffers niet goed aangekomen is.
Danny heeft ons naar de appartementen gebracht, waar we onze koffers hebben uitgepakt en alles een beetje hebben schoongemaakt. Je moet hier één voor één naar binnen door een sluis met je vingerafdruk, wat nog wel even duurt aangezien we met zn zevenen zijn.
Rond 3 uur zijn we gaan lopen naar de supermarkt om elektriciteit te kopen (werkt hier met prepaidkaarten.. is overigens niet gelukt is omdat je een meterkastnummer moest hebben) wat verder weg was dan we dachten. 2.5 uur later kwamen we terug bij ons appartement, waar de rest aan het wachten was, bleek dat we half zes een afspraak hadden om te eten. Snel daarheen gereden en kennisgemaakt met de andere vier mensen die de dingen voor ons regelen. Erg vrolijke mensen!
De volgende ochtend werden we om 9 uur alweer opgehaald, om te gaan ontbijten op het universiteitsterrein met de begeleiders van de afdelingen en dezelfde personen als gisteravond (ontbijt bestond uit sandwiches en kippenpoten, vleugels en ander vlees, beetje raar). Hier moesten we ook nog bepaalde dingen invullen en onszelf inschrijven op de CUT (Central University of Technology).
Alles gaat hier ietsje langzamer als in Nederland, en afspraken zijn niet zo duidelijk. We zijn rond 12 uur ergens gedropt om een studentenkaart aan te vragen, waarna Danny ons even later zou ophalen. Toen ie er na een dik uur nog niet was zijn we zelf maar ergens heen gelopen om pasfotos te laten maken (wat niet kon dus dinsdag proberen we dat opnieuw) en zijn we m weer tegen gekomen bij the international office.
Hierna moest nog een verzekering afgesloten worden bij een bank, wat betaalt moest worden bij een andere bank, en konden we eindelijk weer wat eten om vier uur. Toen zijn we nog naar de supermarkt geweest, waar we anderhalf uur rondgelopen hebben. Bleek dat Eva haar pinpas kwijt was dus dat is nu even uitzoeken hoe ze een nieuwe krijgt.

Vandaag (vrijdag) zijn we naar de dierentuin geweest. Erg mooi en een stuk rustiger dan in Nederland, liepen nog niet eens 20 mensen! Veel foto’s gemaakt om alvast wat te oefenen voor de echte safari’s . Alles is hier ook super goedkoop, de dierentuin kostte ons totaal 5 euro (inclusief 2 flessen water en een hotdog).
Morgen hebben we nog een lezing over de radiodiagnostiek en eind van de middag proberen we naar de opening van het rugbyseizoen te gaan en zondag hebben we tot nu toe lekker vrij!
Ik heb trouwens in het vliegtuig alle kaarten en stukjes in het schrift gelezen, bedankt! Was erg leuk om te lezen! Zal gauw proberen foto’s van hier te plaatsen, maar de wifiverbinding is niet altijd even snel..

Groetjes!

• 14 Februari 2014 - 20:37

Saskia:

Leuk dat je een reisblog begonnen bent. Kunnen we nog een beetje mee genieten.

• 14 Februari 2014 - 20:39

Natasja:

Hoi Irma,

Leuk dat we je op deze manier een beetje kunnen volgen over hoe het daar met je gaat, lees wel dat wij dus super verwent zijn met allerlei dingen die voor ons dus heel gewoon zijn en daar gekocht moeten worden.
    Hoop gauw weer wat van je te lezen en heel veel plezier daar.
    Groetjes en een dikke tut uit sneek

• 14 Februari 2014 - 21:03

Auke:

Hey!! Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft! Heel andere wereld lijkt het... Hoe is het klimaat? Wen je daar een beetje aan? Lijkt mij heerlijk! Hier nu koud, harde wind 'n veel regen helaas. Morgen of zondag komt oma hier, zal haar dit blog ook even laten lezen! Heel veel plezier en tot blogs! X

• 14 Februari 2014 - 21:16

Sonja:

Hey meid,

Wat leuk om dit allemaal te lezen. Uiteraard wisten wij de verhalen al maar toch leuk om zo'n verslag (nogmaals) te lezen. Niet zo mooi dat Eva haar pinpas kwijt is, hoop dat dit snel opgelost wordt. Zie nu al uit naar je volgende verhaal en uiteraard foto's! Heel veel plezier nog en hoop dat juliie eerste werkdag bevalt maandag en dat jullie snel weer kunnen douchen!

Dikke kus van ons alllemaal
    Xxxxxxx

• 15 Februari 2014 - 17:52

Oma En Opa Van Herry:

Hallo Irma,
    :euk om je gegevens te vernemen.
    Veel plezier toegewenst en een goede studietijd
    De Groetjes,

• 15 Februari 2014 - 22:23

Hennie:

Hoi Irma,
    Leuk om te lezen hoe het gaat. Een kippenpoot als ontbijt is weer eens wat anders! Succes maandag met je eerste werkdag! Groetjes Hennie